Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΑΤΥΠΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ - ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΡΟΥΣΣΟΥ


 

"Ο Ρόλος της Διαδραστικότητας
στη Διαμόρφωση
της Άτυπης Εκπαιδευτικής Εμπειρίας "

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Μέσα σε λίγα μόνο χρόνια από την εμφάνιση των πρώτων εφαρμογών τους, οι νέες τεχνολογίες έχουν κερδίσει σημαντική θέση ανάμεσα στα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για
την εκπαίδευση του κοινού, αλλά και για την ερμηνεία και την έρευνα εκπαιδευτικών και πολιτιστικών θεμάτων από τους ειδικούς. Παράλληλα, η διαρκής αύξηση της δυνατότητας επεξεργασίας των Η/Υ, η ανάπτυξη «φιλικών» μορφών επικοινωνίας ανθρώπου–μηχανής, ακόμα και τα εντυπωσιακά τεχνικά επιτεύγματα των βιντεοπαιχνιδιών, σε συνδυασμό με την ελευθερία καθορισμού της εμπειρίας από τον παίκτη, στα οποία έχουν συνηθίσει οι σημερινοί νεαροί κυρίως χρήστες, διευκόλυναν την ευρύτατη αποδοχή της «διαδραστικότητας» ως κυρίαρχου στοιχείου των τεχνολογικών εφαρμογών. Τα μουσεία καλούνται σήμερα να ανταποκριθούν στη δυναμική που δημιουργείται εισάγοντας, πέρα από τα συμβατικά πλέον οπτικοακουστικά και πολυμεσικά συστήματα, εντυπωσιακά διαδραστικά εκθέματα, προκειμένου να προσελκύσουν ένα ευρύτερο κοινό και να προσφέρουν πολύπλευρες και ουσιαστικές εκπαιδευτικές εμπειρίες. Ωστόσο, η ένταξη της διαδραστικής τεχνολογίας σε χώρους "άτυπης" εκπαίδευσης προβληματίζει το μουσείο και γεννά εύλογα ερωτήματα για το πώς διαχωρίζουμε την εκπαιδευτική δυνατότητα από την απλή ψυχαγωγία και σε ποιο βαθμό μπορούμε να επιτύχουμε την ομαλή σύζευξη τεχνολογίας, εκπαίδευσης και αναψυχής, ώστε το μουσείο, με την ενεργό συμμετοχή του επισκέπτη, να μπορεί να εκπληρώσει τους στόχους του. Το άρθρο αυτό στοχεύει στη διερεύνηση του ρόλου της διαδραστικότητας στη διαμόρφωση εκπαιδευτικών εμπειριών στο μουσείο.

Λέξεις - Κλειδιά: Διαδραστικότητα, εκπαιδευτική τεχνολογία, περιβάλλοντα άτυπης
εκπαίδευσης, βιωματική εκπαιδευτική εμπειρία.

ΜΑΡΙΑ ΡΟΥΣΣΟΥ(Ερευνήτρια, University College London, Λονδίνο, Μ. Βρετανία)

ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΡΟΥΣΣΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΗΣ ΆΤΥΠΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου